Rudenī vairākas skolēnu grupas izmantoja kultūrizglītības programmas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” piedāvātās iespējas.
9.klašu ceļš veda uz seno Turaidu. Skolēni piedalījās izglītojošā orientēšanās spēlē “Tūkstošgades stāsts”. Spēles uzdevums bija atrast kartē norādītus Turaidas muzejrezervāta objektus un atsevišķus priekšmetus. Jaunieši nelielās grupās izstaigāja muzejrezervāta teritoriju, meklēja un atrada daudz jaunu faktu par Latvijas vēsturi. Dainu kalnā un citviet daba bija parūpējusies par spēcīgu lietusgāzi visas dienas garumā, tomēr uzdevumi tika veikti un pelnītās balvas saņemtas.
Arī 1.klases pētīja Turaidas vēsturi. Viņu izvēlētajā aktivitātē meklēja atbildi uz jautājumu “Ko lems līvu likteņzirgs?”. Pirms tam skolēni klasē kopā ar skolotāju cītīgi gatavojās, lai būtu zinoši. Sociālās zinībās apgūta tēmai “Kur un kā iegūst informāciju par vēsturi”. Meklētas vēstures liecības par viduslaiku pilīm fotogrāfijās, grāmatās un internetā, īpaši par Turaidas pili. Apgūtie jēdzieni – tagadne, pagātne, vēsture, pārmaiņas, cēlonis, sekas, notikums, vēstures liecība, pētījums, laiks, gadsimts, laika līnija – lieti noderēja, lai labāk izprastu Turaidas līvu vēsturi, iepazītu arī līvu valodu. Skolotāja Aija Dūmiņa stāsta, ka skolēni paši secinājuši – cik labi, ka protu lasīt, tad varu daudz ko uzzināt! Vēl mazie vēstures pētnieki guva priekšstatu par to, cik svarīgi saglabāt pagātnes liecības nākamajām paaudzēm.
7.klases lietainajā 11.oktobrī devās uz Vecrīgu, lai apmeklētu Rīgas Kino muzeju. Skolēni piedalījās animācijas nodarbībā. Tās laikā ar aplicēšanas metodi tika radīts materiāls filmiņas uzņemšanai. Tas arī tika izdarīts. Skolēniem šis process ļoti patika, tas bija kaut kas jauns. Vēlāk visi kopā noskatījās pašu radīto kino un , protams, bija sajūsmā par savu veikumu.
2.b un 2.c klases paplašināja savas sociālo zinību, latviešu valodas un dabaszinību prasmes. Tas notika Rīgas zooloģiskajā dārzā. Bērni izmantoja programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedāvāto nodarbību“Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”. Ekskursijas maršruts un saruna vijās caur Latvijas pilsētu ģerboņos atveidoto dzīvnieku stāstiem, iesaistot skolēnus pētnieciskās aktivitātēs un darbībās. Lai to labāk veiktu, bērni sadalījās grupiņās. Otrklasnieki vēroja dzīvniekus un izzināja to dzīvesveidu savvaļā. Tika apzinātas arī teikas, pasakas un sakāmvārdi, kuros šie dzīvnieki pieminēti. Skolotājas uzteic gides prasmi un profesionalitāti, ieinteresējot bērnus.
Cik labi, ka LATVIJAS SKOLAS SOMĀ vienmēr iespējams atrast ko jaunu!