“LATVIJAS SKOLAS SOMAS” ietvaros vairāki skolas kolektīvi krāja zināšanas dažados kultūrvēsturiskos objektos un aktivitātēs.
3.maijā septītās klases devās mācību ekskursijā uz Nacionālo botānisko dārzu Salaspilī. Tur oranžērijā notika nodarbība, kuras laikā skolēni padziļināja izpratni par augu dzīvei nepieciešamajiem faktoriem, augu pavairošanu un mūsdienu tehniskajām iespējām to nodrošināšanai; attīstīja prasmi novērot, salīdzināt un pētīt augus un atpazīt tos pēc dažādām pazīmēm; veidoja izpratni par augu etiķešu saturu un prasmi no tām iegūt informāciju. Noslēgumā tika apskatīta Botāniskā dārza āra augu daudzveidīgā kolekcija. Pēc tam skolēni devās uz Daugavas muzeju Salaspils pagastā. Viņi piedalījās piedzīvojumu spēlē “Laivas atslēga”. Tās laikā viņiem vajadzēja palīdzēt zvejnieka dēlam Mārtiņam atrast laivas atslēgu, pildot dažādus uzdevumus un mīklas. Darbība notika komandās, ne visiem tas bija viegli, jo prasīja daudz enerģijas. Finišēja 5 no 6 komandām. Rezultāts – iegūtas jaunas zināšanas par zvejnieku dzīvi 19.gs. beigās un 20.gs. sākumā.
3.klases devās uz Latvijas Etnogrāfisko brīvdabas muzeju. Pirms tam klases stundā bērni kopā ar skolotājām B.Apšāni un I.Šarikovu iepazinās ar muzeja mājas lapā piedāvāto informāciju. Par zemnieku sadzīvi tika runāts latviešu valodas un sociālo zinību stundās, vizuālās mākslas stundās tika runāts par ēkam, tās tika salīdzinātas ar mūsdienu celtnēm. Muzejā bērni iepazinās ar tādiem ēku veidiem ka krogs, baznīca, zemnieka māja, kūts, klēts, pirts, rija un to iekārtojumu, ka arī nedaudz iepazina zemnieku sadzīvi. Tika iepazītas latviešu tautas tradīcijas, senie darba rīki. Risinot uzdevumus, minot mīklas, izmēģinot veicamos darbus, tika saliedēts klases kolektīvs. Muzejā redzēto bērni pēc tam klasē attēloja zīmējumos, veidoja izstādi.
4.klases devās uz Rīgu – uz zinātnes centru „Tehnoannas pagrabi” . Skolotājas M.Gulbe un E.Zeltiņa – Kļaviņa stāsta: “Gatavojoties šim pasākumam, klasē dabaszinību stundās apguvām tēmu “Kur Visumā atrodas Zeme?”. Macījāmies arī par galaktiku, tās rašanos un zvaigznēm. Tapat ir apgūtas zināšanas par cilvēka maņām, spēju ar tam izzināt pasauli. Vizuālās mākslas stundās apguvām tēmu “Tēlniecība” un “Fotogrāfija”. Šo tēmu apvienojumā bija iespējams atklāt un redzēt to, kas mācību stundās nebija iespējams. Skolēni par nodarbības saturu un norisi bija sajūsmā. Viņi varēja būt pētnieki, jo notika patstavīga ekspozīcījas izpēte. ko pavadīja zinoši cilveki, kam varēja uzdot sev interesējošus jautājumus par ieraudzīto. Bija lieliski, ka ekspozīciju varēja baudīt nesteidzoties, pētīt tieši to, kas katram šķita interesantākais.”
Paldies LATVIJAS SKOLAS SOMAI par bagātīgo saturu un piedāvātajām iespējām!